Greenbow driftsstatus
På denne side vil du blive opdateret på igangværende tekniske udfordringer.
Oplever du udfordringer som ikke er registreret på siden kan du kontakte os på 35103510 (hverdage 9-16) eller på [email protected].
Da vi benytter os af Zaptecs ladere, kan du her holde dig orienteret om deres driftsstatus.
Zaptec har nu bekræftet at det er en generel fejl for alle os ladeoperatører der bruger Zaptec bokse.
Telenor som er den udbyder Zaptec bruger til 4G forbindelsen, har en roaming aftale med 3 (der hvor Telenor ikke selv har dækning). 3 har desværre haft nedbrud flere gange den sidste måned. Hvorfor vi og andre Zaptec kunder har været ramt.
Telenor er i dialog med 3 og vi håber på en afklaring snarest.
Natten til mandag 4/11 er der varslet en opgradering hos 3, som kan betyde at nogle bokse igen mister forbindelsen.
Vi anbefaler derfor at I ikke sætter en planlagt opladning igang efter kl. 02.00, da det kan betyde at I ikke får strøm. Det samme gælder hvis I bruger SmartCharge og I ser at ladeplanen viser at starte efter 02.00.
Vi beklager virkelig de gener dette har medført.
Opdatering 1/11 kl. 15.45
Vi har nu lavet et fix som gør at fejlen er løst.
Opdatering 29/10 kl. 18.00
Vi er igang med at lave et fix udenom Zaptec for ikke at være afhængig af deres fejlsøgning.
Hvis din planlagte opladning forsat går igang selvom tiden ikke er nået, kan du trykke stop opladning, afventer denne er stoppet og så viser vores test at den forstår den planlagte funktion.
27/10 Vi oplever desværre i øjeblikket problemer med SmartCharge og Planlagt opladning for de kunder som siden 26/10 har aktiveret eller deaktiveret funktionerne i appen.
Når aktiveringen lige nu sættes vil planlagt opladning eller SmartCharge gå i gang med at starte og med en lavere hastighed end normalt. Den overruler altså ladeplan og start tidspunktet.
Vi er i dialog med Zaptec, da der skal ændres noget i deres ende.
Vi holder jer opdateret her og på Greenbow Forum Danmark på Facbook.
kl. 17.20 -Zaptec melder at fejlen nu er løst. Oplever du fortsat problemer anbefaler vi at du forsøger at genstarte boksen ved at tage strømmen fra relæet i 30 sekunder. Herefter bør laderen igen være online.
kl. 9.30 -Vi oplever i øjeblikket udfald på 500-600 ladebokse i hele landet. Vi arbejder på en løsning. Nogle brugere kan løse problemet ved at genstarte boksen.
Dato: 12. juli 2024
Senest opdateret: 13. juli 2024 kl. 21:48Udfordringer med mobildækning i nogle områder
Nogle ladebokse ser ud til at være gået offline i Danmark på grund af et nedbrud hos en netværksudbyder. Dette er i øjeblikket uden for vores kontrol, men vi overvåger situationen aktivt.
Du kan følge statusopdateringer fra Zaptec her.
Dato: 26. februar 2024
Senest opdateret: 26 februar 2024 kl. 16.19Udfordringer med langsom kommunikation på nogle bokse
Zaptec har nu opdateret deres status og har implementeret et fix der skulle løse problemet med forsinkelser i deres system. Vi holder øje med sagen og opdaterer status når vi har set det virke over en længere periode.
Zaptec har igen problemer med længere kommunikationstid mellem vores app og deres system. Vi har haft held med at "slå kræv godkendelse" fra og til et par gange for at vække systemet.
Et par steps du selv kan gøre:
Tag kabel ud af bil og boks
Sluk evt. på relæet i 20 sek.
Sæt kabel i bil og boks igen
Tryk på start opladning eller brug brik
Har du forsat problemer, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os på 35 10 35 10. Du kan opleve længere ventetid, da der er pres på telefonen her til formiddag.
Du kan følge statusopdateringer fra Zaptec her.
Løst: 19. februar kl. 15.00
Dato: 19. februar 2024
Senest opdateret: 19 februar 2024 kl. 10:53Udfordringer med langsom kommunikation på nogle bokse
Zaptec melder at der forsat er længere kommunikationstid mellem vores app og deres system. Så giv gerne systemet 5 minutter til at reagere når du gør noget i vores app.
De anbefaler at alle tager kabel ud og ind igen, da dette vil starte en ny ladesession. Mange af de fejl der har været i nat kan skyldes at kabel har siddet i hele tiden.
Der er ingen fejl i vores ende, men vi vil nok se lidt efterdønninger fra fejlen i weekenden.
Et par steps du selv kan gøre:
Tag kabel ud af bil og boks
Sluk evt. på relæet i 20 sek.
Sæt kabel i bil og boks igen
Tryk på start opladning eller brug brik
Som sagt kan der være forsinkelse på kommunikationen, så du kan også slå "kræv godkendelse" fra og lige vente et par minutter og sætte kabel til igen. Her skulle laderen blot starte med at give strøm. (så udelukker vi i hvertfald at der er en defekt på selve boksen).
Har du forsat problemer, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os på 35 10 35 10. Du vil dog opleve længere ventetid, da der er pres på telefonen her til morgen.
Du kan følge statusopdateringer fra Zaptec her.